PilatesMetoda

Pilates je cvičení, kde tělo a duše jsou jeden celek. Vytvořil je Joseph H. Pilates (1880 - 1967). Je vhodné pro kohokoliv, nezáleží na věku, pohlaví, ani na fyzické zdatnosti. Cvičení se provádí ve velmi pomalém tempu, posilují a formují se komplexně celé svalové skupiny, zlepšuje se držení, flexibilita a rovnováha těla, odstraňují se svalové dysbalance a dochází k harmonizaci těla i ducha. Tento druh cvičení je vhodný pro ty, kteří nemají v oblibě choreografie a dynamický aerobic, ale přesto vyhledávají nějakou formu pohybu a chtějí něco udělat pro své zdraví. Kvalita svalů pánevního dna a břišních svalů obecně se zásadně podílí na tom, zda nás bolí záda či nikoliv. Zdravotní pilates je zaměřený na mobilizaci a sílu především těchto svalů, dále svalů kyčelního a ramenního kloubu, pánve, hrudníku a svalů podél páteře. Důraz je kladen na preciznost provedení a kontrolu sebe sama. Posílíme stehna a paže, nevynecháme plosky nohou a kotníky. Odměnou Vám bude krásné držení těla, ladný krok, zformovaná postava a v neposlední řadě zmírnění či dokonce odstranění inkontinence. Soustředění se na vlastní tělo spolehlivě odbourá stres nahromaděný za celý den. Po každé hodině se budete cítit uvolnění, silní a plní optimismu. Když se Vám nakonec podaří aplikovat principy pilates v běžném životě, zbavíte se celé řady drobných i větších zdravotních problémů. Zdravotní pilates je vhodný pro každého, nejvíce ho ale potřebují ženy středního věku, které si na sebe zatím příliš času neudělaly. Udělejte si ho. Investovat do sebe trochu úsilí se Vám mnohonásobně vrátí.